4 Şubat 2014 Salı

Sigma F80 Flat Kabuki İncelemesi ve bonus kısım: "Sahte Orijinale karşı"

Herkese merhaba! :)

Bugünün yazısı, başlıkta da göreceğiniz üzere, Sigma F80 Flat Kabuki incelemesi ve bir karşılaştırma üzerine olacak. Bir dönem çıkan "Elimdeki fırça sahte sanırım!", "Ben şu satıcıdan aldım, sahte miymiş?!" furyasından sonra, blog da yazmaya yeniden başlamamla birlikte, bu konuya da yer vermek istedim. Hiçbir şahsa/satıcıya direkt olarak atıf yoktur, zaten olayı bilenler biliyor. Çok dallandırıp budaklandırmaya lüzum yok :) Çekilişinin sonucu olarak bu güzel hediyeyi göndermiş olan Görkemciğime de bir kez daha teşekkür ediyorum, böyle güzel bir fırçayı deneyimleme fırsatım oldu :) Onun blogunu HALA takip etmeyeniniz kaldı mı? Hemen göz atın: gorkemkarman.blogspot.com

||

Sigma F80 Flat Kabuki Review and the bonus part: "Fake vs. the Original one"

Hello everyone! :)

Today's post is on one of the most useful and also affordable -in a way- face brushes, Sigma F80 Flat Kabuki and a really important comparison. Let's go ahead and check what it's got! (Show me what you've got, yow!) Also, please note that I am not try to offend a direct person or a seller, I'm just trying to warn you and to say "Be careful while shopping for brushes." :) Also, I want to thank my dear Görkem to give this brush as a gift as a result of a giveaway on her blog. Haven't you check her blog yet? Hurry up! --> gorkemkarman.blogspot.com




Dilerseniz fırçanın özellikleriyle başlayalım: Öncelikle adından anlaşılan, bariz özelliklere bakalım. Kendisi bir Flat Kabuki, yani düz kesim ve sık kıllı bir fırça. Sık kıllı olması yani tok bir yapıya sahip olması diğer daha seyrek kıllı fırçalara nazaran ürün yeme olayını aza indirgiyor. Düz kesim olması da bize geniş alanlara çabucak ürün uygulama olanağı sunuyor. Kılları oldukça yumuşak, kıl kalitesi de oldukça iyi. Ben 3 aydır kullanıyorum bu fırçayı ve o günden beri bir tek kıl bile dökmedi ne uygularken ne yıkarken ne de kuruduktan sonra. 

||

If you like, let's start with the features of the brush: First, it's obvious by just looking at the name of the brush, it's a Flat Kabuki. So it's flat (WOW, GENIUS) and thick-haired. Since it is a kabuki, it avoids the brush "eating" the product too much compared to thinner-haired brushes. Also, since it's flat, it gives us the opportunity that laying the product much easier and rapidly. The hair of the brush is so soft, so is the quality. I've been using it for 3 months, and shedding or any other negative experience happened along that time during using/washing/drying.



Bu fırçayla ne gibi ürünler uygulayabiliriz: En başta likit fondöten, BB veya CC kremler. Yoğunluğu daha az ürünleri uygulamakta başarılı olduğunu düşünüyorum. Elimde bir krem fondöten var, ama onu uygulamada/dağıtmada çok başarılı bulmadım. Daha yoğun, krem fondöten veya krem allık gibi ürünleri stippling fırçalarıyla uygulanmasını daha doğru ve kolay buluyorum. Preslenmiş pudrada da fena değil, ancak onları bu tip küt kesim değil yuvarlak kesim kabukilerle uygulamak daha iyi olacaktır. Toz pudrada ise olmaz. Olmaz yani. Bence tabii :)

||

What can we apply with this brush on our face: Firstly, liquid foundation, BB or CC cream. It's really good at applying products with low density. I've got a cream foundation, and I tried to apply it with this brush but I don't find it as successful as it was at applying liquid ones. I don't know, maybe it was me.. :) I find that stippling brushes are practical and better at applying cream foundation/blush. For pressed powder, this brush is "meh", but for those kind of powders we should use more rounded kabukis. For loose powder, no. Just no. In my opinion of course :)


Gelelim "Bu kadar sık bir fırça nasıl temizlenir?"e... Açıkçası iyi bir yöntem bilen varsa ve yorumlarda paylaşırsa çok sevinirim. Çünkü normalde beyaz olması gereken, kılların uç kısmı gördüğünüz üzere fondötenin rengini almış durumda. Ben tüm fırçalarımı bebek şampuanıyla yıkıyorum, ama daha iyi bir çözücü bilen varsa... Beyaz sabun tavsiyesi almıştım ama henüz denemedim gerçi :) Renk problemini geçersek, kılların arasında ürün kalmış olması ihtimaline karşın kılların arasını çok iyi temizlemeliyiz, ki bakteri üremesi olayına bir dur diyelim. Onun dışında klasik olarak, kılların arasını iyi temizleyip yıkayacağım derken dibine su kaçırmamaya özen gösterin. Bu, kılların fırçanın sapıyla birleştirildiği yerdeki yapışkanın çözülmesine ve fırçanın kıl dökmesine neden olmakta.

||

We come to the part "How do we clean this brush?"... Well, if you've got a good method, let me know in the comments section, okay? ^_^ Normally, the ending of the hair should be white instead of your foundation's color, erm. I wash all my brushes with baby shampoo, but if there is something better... I got the advice white bar soap, never used it. After the color problem, we should wash and clean our brush well, especially between the thick bunch of hair. We don't want our brush to be a safe home for bacterias, right? Clasically, avoid letting water reach the roots of the hair, since the hair is glued to the metal part and the stick. Water may dissolve the glue and make your brush useless.

Bonus kısım || Bonus Part

Bildiğiniz üzere kullandığımız orijinal şeylerin bir de "replikası" oluyor. Yani ürünün bir kopyası; kopya olduğu için de orijinal ürün ile arasında bariz farklar bulmak mümkün. Benim elimde olan bir orijinal Sigma F80'in bir de elim bir olay sonucu elime geçen sahte Sigma F80'in benim bulduğum farklarından bahsedeceğim.

||

As you know, every original product we use has a fake one, so there are so obvious differences between the original and the fake one. I've got an original and, as a result of a horrible long story, a fake Sigma F80 and I will talk about the differences between those two.



Bu fotoğraftaki farkları inceleyelim: Aynı ışıkta, eğer ikisi de aynı fırça olsaydı, kılları aynı renkte olup aynı miktarda parlama gösterecekti. Gördüğünüz üzere ciddi bir ton farkı olmasının dışında sağdaki daha ucuz bir sentetikten yapıldığı için fazlaca parladığı gözden kaçmıyor. Metal borudaki boğum sayılarındaki farklara ne demeli? Şu an satışta olan, Sigma'nın orijinal sitesinden de bakabileceğiniz görsellerdeki Sigma F80'lerde üç boğum bulunmakta, sağdakinde ise yalnızca iki.

||

Let's check the differences in this photopgraph: Under the same light, if they were the exact same brush, they would shine as same as each other would. As you can see, there is a serious tone difference between the color of hair, and the right (fake) one shines more because its hair made with a cheap syntetic. Meh. Also, you can see the number of knuckles on metal part. Three on the original one, as you can check from the official website of Sigma, and two on the fake one. Well well...


Buradaki farka bakacak olursak, fırçanın üstündeki yazılar farklı. Eski serilerde olan, fakat yeni serilerde artık bulunmayan "USA" ibaresi replika olan fırçada göz dolduruyor. ^_^ 

||

The difference in this photo is the writing on the brushes. The "USA" we can find on the older series of the brush, but not on the new ones is on the fake one. YEEEY



Orijinal olanda bir de "Patent Pending" ibaresi bulunuyor. Ancak replika olanda böyle bir ibare görünmüyor maalesef. || On the original one's metal part, we can find the "Patent Pending" shape, but not on the fake one unfortunately.


Başta söylediğim üzere direkt olarak kişi veya kurumları yıpratma amaçlı değil, bilgilendirme amaçlı olarak ekledim bonus kısmı. Benim Sigma F80 ile ilgili söyleyebileceğim, en azından şimdilik aklıma gelenler, bunlardı. Umarım bilgilendirici bir yazı olmuştur. Siz bu fırçayı deneyimlediniz mi? Ya da bu fırçadan daha iyi olduğunu düşündüğünüz ve muadil olarak göstereceğiniz fırçalar var mı? Lütfen yorum kısmında paylaşın! :) Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, sevgiler,

-Çünkü gevrekboyozçiğdem-

Twitter: @MugeLubicBlog

||

As I told at the beginning, I never tried to harm or offend a direct person/company with the bonus part, just tried to be helpful. These are all I can say on Sigma F80, I hope this is a useful post for you! ^_^ Have you ever experienced this brush? Or is there any dupe or better brush? Let me know in the comments section down below! ^_^ Hope to see you next time, mwwwah!

Twitter: @MugeLubicBlog

8 yorum:

  1. Güzel bir yazı olmuş. Benimkinde 2 boğum var:( ama memnunum işlevinden. Sırf orijinalinin işlevini merak ettiğim için alacağım. Bu arada antibakteriyel sabunlarla yıkamayı denedin mi? Ya da beyaz sabun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi beyaz sabun yöntemini biliyorum, ama henüz uygulamadım. En iyisi yakın zamanda onu denemek :) Bu yıl üründen çok Sigma fırçalara ağırlık vermeye karar verdim ben de bu fırçadan çok memnun kaldığım için ^_^

      Sil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş zevkle okudum. Blogunu Görkem twitterda yazdıgında farketmiştim, iyi ki de paylaşmış da farketmişim diyorum :)

    Ben bendeki f82 yi pril ve zeytinyağı ile yıkıyorum, başka hiçbir ürün beyaz kısımları tam temizlemiyor fakat birazcık bulaşık deterjanı mucize yaratıyor resmen ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok memnun oldum o zaman bir şekilde buluşmamıza :) Bir dahakine bu yöntemi de deneyeyim, teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Bu seriyi ben yaklaşık iki senedir kullanıyorum ve fırçaların temizlenmesi imkansız diyordum artık ama göz makyajı temizleyicisi+bulaşık deterjanı (bir de üzerine arındırmak için antibakteriyel sıvı sabun) yöntemiyle resmen eski renklerine döndüler, 2 senedir temiz sanıp nasıl kullanıyormuşum fırçaları :/

    Bu arada benim fırçalarda da (orjinaller) 2 boğum var ve Patent Pending yazısı yok, eksi seri-yeni seri arasında çok fark var resmen, neden bu denli değiştirdiler fırçaları bilemiyorum ama şu an bile siteden alışveirş yaptığında eline eski üretim fırça gelmesi ihtimali var, artık Sigma dışında bir yerden alınan fırçalara asla güvenemeyeceğiz.

    Yazım dilini çok beğeniyorum, yazını büyük keyifle okudum <3

    Gülfiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ve uzun bir yorum daha, harika! Çok mutlu oldum beğendiğiniz için. :) Direkt kendi sitesinden almadıkça ben de güvenmeyeceğim sanırım artık :/

      Sil
  4. Yav müge sigma değil de asıl L'oréal'in ilk fotoğraftaki fondötenini yorumlamak ister misin? Yanlış hatırlamıyorsam senin de cildin karma/yağlıydı. Ben cesaret edemedim de o fondöteni almaya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tonunu yanlış aldığım için başka bir fondotenle karıştırarak kullanıyorum, ama bir gün sadece bunu kullanıp kalıcılığını filan inceleyip elimden geldiğince yorumlayabilirim tabii, beden olmasın! :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...