30 Kasım 2012 Cuma

Deklanşör. Telaffuzun ne güzel senin, du' bakiyim. "Deklanşör" hihih.

  Deklanşöre basıp da o perdenin kapanıp açıldığını duydum mu Dünya o an huzurlu bir yer oluyor sanki. Sonunda ortaya çıkan iş de göze hoş geliyorsa, işte o tarif e-di-le-mez! 




  ODTÜ'ye gelmek benim için her açıdan çok büyük bir şans oldu, -fotoğraf odaklı olanından bahsedeyim- kampüs inanılmaz güzel! Her köşeden ilginç bir kare yakalanabilir. Her mevsimin ayrı ayrı güzellikleri var ve buna bayılıyorum resmen!


  Geçtiğimiz yıl hazırlıktaydım ve bol bol fotoğraf çekerek değerlendirdim, çünkü İngilizcem iyiydi ortalamaya göre, yapacak pek bir şey bulamıyordum dolayısıyla. Boş vakitlerimin çoğunu kampüste makinemle turlar atarak geçiriyordum. Zaten ikinci dönem de eğitimini almaya başladığım için öğrendiklerimi uygulamam gerekliydi, yoksa neye yarardı..

  Geçtiğimiz yıldan bir kare -Araba Chevrolet Impala '64, sahibinin de fotoğraf hakkında (sonradan da olsa) bir bilgisi var- :


  Daha sonra.. Bahar aylarında ağaçlarda minik minik çiçekler açmaya başladığında da bir başka güzeldir ODTÜ, ormandan bol ne var?! 
































  Manzara fotoğrafçılığı kadar portreleri de seviyorum. Kendimi bu iki alanda geliştirmeyi düşünüyorum. Tabii bunlar için uygun geniş açı lensidir veya bir portre için açık diyaframlı lenstir filan, bunlar hep yüksek fiyatlarda. O yüzden şimdilik elimdeki ekipmanla bir şeyler çıkartmaya çalışıyorum. Ama sanırım sensörü filan değiştirmem lazım, çok grenli oluyor fotoğraflar :'( -yani fotoğraflarda ışık yetersiz kaldığında ve flaş/başka bir aydınlatma kullanmadığımızda fotoğrafta oluşan kumlu görüntü- Bendeki makine başlangıç seviyesi bir D-SLR, Nikon D3100. Elimde de 18-55mm ve 18-105'lik iki lens var, ilki kit lens olarak gelmişti zaten. 

  Aa portre demiştik bak orada kaynadı gitti konu.. Şöyle ki, buraya aslında çektiğim portrelerden -kendimce- güzellerini koymak istiyorum, bunun için de fotoğrafın içinde bulunan arkadaşlardan da izin almak istiyorum, ancak karşılaştığım cevap: AY KOYMA ONU ÇOK İĞREENÇ! oluyor. O yüzden.. Hüf.

  Bu yazıyı nasıl bağlayıp bitireceğim konusunda pek bi' fikrim yok. O zaman bıçakla keser gibi, haydi bism..

  Çünkü gevrekboyozçiğdem.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...